machupeking.blogg.se

Vår resa från Machu Picchu till Peking.

Bondi beach

Kategori: Australien

Igår packade vi handdukar och solkrämen och tog oss till Bondi Beach. Efter en ganska lång och varm promenad från tunnelbanan så var vi väldigt badsugna. Stranden är enorm och vattnet kristallklart. Kaxiga tog vi oss ner till vattnet men där blev det tvärstopp. Vattnet var kallt (17 grader, svensk sommar alltså) men det går ju inte att ha varit på stranden utan att bada så det blev ett snabbt dopp. Svårt att komma ihåg att det bara är vår här än så länge när det är så varmt i luften. Vi hängde på stranden för att torka ett par minuter men blev ganska snart rastlösa. Skorna åkte på igen och vi lämnade Bondi för att promenera längst kusten. Det var en vacker promenadväg som tog ett par timmar.

Svettiga och sandiga åkte vi tillbaka in till Sydney på eftermiddagen. Efter ett besök på hotellets gym (läs pool och bastu) handlade vi lite ostar, kex och småplock, satte oss år fönstret på rummet och öppnade en flaska rött. Livet som backpackers är hårt och det är inte alltid man har lust eller råd att äta middagen på restaurang.

Nu ger vi oss ut för att ta vara på den sista heldagen i Sydney för denna gång.

• Helen säger:

Haha ligger och skrattar för mig själv när jag läser ert inlägg! Låter som det inte går någon nöd på er! Så fina bilder och vilken utsikt från rummet! Bra jobbat Henrik!

Svar: Nej oss går det ingen nöd på:-) Älskar verkligen den här staden. Hoppas att allt är bra med dig vännen och att du har börjat skissa på tavlan som ska vara om bara tre månader. Puss och kram
    Karin och Henrik

2013-09-27 | 22:39:06
  • Sofia Nordén säger:

Hihi.. Håller med föregående talare.. Går ingen nöd på er ☺.. Men vilken strand!! Fast utsikten från ert fönster är svår att slå 😃✌